کار

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 14:07

متاورس چيست؟ آشنايي با دنياي متاورس؛ انقلاب تکنولوژي

متاورس چيست ؟ سوالي که اين روزها ذهن همگان را درگير کرده است.

متاورس يک محيط مجازي آنلاين است. اين دنياي موازي مجازي، طيف وسيعي از عملکردها را نيز در خود جاي داده است.

اين دنياي مجازي از طريق هدست واقعيت مجازي، عينک‌هاي واقعيت افزوده و کنسول‌هاي بازي قابل دسترس است.

ايده متاورس

ايده متاورس براي اولين بار توسط نيل استيونسن نويسنده رمان Snow Crash در سال 1992 مطرح شد. در اين رمان متاورس يک فضاي مجازي و اينترنتي را در خود جاي داده است.

براي پاسخ به سوال متاورس چيست مي‌توان از تعريف فيسبوک کمک گرفت.

طبق گفته فيسبوک: متاورس دنيايي است که در آن مي‌توانيد با افراد ديگر که نمونه‌هاي مجازي آن‌ها هم در اين دنيا وجود دارد؛ تعامل داشته باشيد و زندگي کنيد.

متاورس چيست؟

s7_c1hz.jpg

 

دنياي متاورس ترکيبي از فناوري‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده و اينترنت است.

بسياري از افراد تصور مي‌کنند متاورس شبيه مواردي است که در داستان‌هاي علمي تخيلي است. در حال حاضر هيچ کس به طور دقيق نمي‌داند که دنياي Metaverse به چه شکل خواهد بود. اما بسياري از ويژگي‌هاي اصلي آن مشخص شده است. متاورس دنيايي فيزيکي و مجازي را در بر مي‌گيرد. همچنين بر يک اقتصاد کاملا کارآمد نيز متمرکز است.

اين فناوري اين امکان را براي کاربران فراهم مي‌کند که با سهولت نسبي در مکان‌هاي مختلف آن حرکت کنند. همچنين از کالاهاي خريداري شده و آواتارهاي خود نگهداري کنند. در دنياي متاورس کاربران قادر خواهند بود با هزاران نفر ديگر، به صورت همزمان از مکاني به مکان ديگر بروند. همچنين در ادامه مي‌توانيم براي درک بهتر به بازي‌هايي مانند سيمز و سکند لايف اشاره کنيم. در اين بازي‌ها شما يک شخصيت مجازي را مي‌سازيد و کارهاي آن را کنترل مي‌کنيد. حال تفاوت اين بازي‌ها با دنياي متاورس اين است که شما يک شخصيت مجازي را نمي‌سازيد بلکه خودتان به اين دنيا ورود مي‌کنيد و يک آواتار از شما وارد اين دنيا مي‌شود.

هرکاري که در اين دنيا انجام دهيد ديگر يک کاراکتر کد نويسي شده نيست، خود شما به کمک يک هدست و عينک وارد اين دنياي مجازي خواهيد شد. در دنياي موازي مجازي تقريبا هرکاري که در دنياي واقعي انجام مي‌دهيد؛ مي‌توانيد انجام دهيد.همچنين مي‌توانيد بسياري از کارهايي که در واقعيت امکان انجام آن را نداريد؛ در دنياي متاورس بدون محدوديت انجام دهيد. به عنوان مثال مي‌توانيد ظاهر خود را به شکل مورد علاقه خودتان طراحي کنيد.

حتي مي‌توانيد با طراحي و ساز و کارهاي اعمال شده در متاروس کار کنيد و کسب درآمد کنيد. در اين دنيا مي‌توان زندگي رويايي که در واقعيت به آن نرسيديد را آن‌جا تجربه کنيد.

اهميت متاورس

حتي اگر دنياي متاورس نتواند به آينده‌اي که در سر دارد، دست يابد؛ مي‌تواند نحوه تعامل ما با دنياي ديجيتال را تحت تاثير قرار دهد. يک تجربه مجازي جمعي مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي را براي توليدکنندگان محتوا، گيمرها و هنرمندان ايجاد کرد.

دنياي Metaverse مي‌تواند به يک صنعت تريليون دلاري تبديل شود. همچنين مي‌تواند محلي براي سرگرمي، تجارت و حتي محل کار باشد. اين فناوري به عنوان توسعه‌اي از اينترنت توصيف نمي‌شود؛ بلکه جايگزيني براي آن است که با استفاده از فناوري بلاک چين و برنامه‌هاي غيرمتمرکز ساخته مي‌شود.

مشکلات متاورس

اين دنيا براي واقعيت زيادي خوب است.

مشکلات متاورس چيست؟ اولين مشکل اين است که تعاملات انساني کم مي‌شود و مانند  فيلم ماتريکس نمي‌توانيم انسان‌ها را از شخصيت‌هاي کامپيوتري  تشخيص دهيم.

مشکل بعدي عدم وجود قوانين است. قرار است که يک دنياي مجازي ساخته شود که تمامي قوانين از نو نوشته شود. مهم‌تر از همه توجه به اين موضوع است که چه شرکت‌هايي با چه اهدافي در اين دنياي موازي مجازي قصد سرمايه‌گذاري دارند. متاورس پروژه‌اي نيست که يک شرکت بتواند به تنهايي آن را عملي کند. زماني که متوجه اين موضوع مي‌شويم که فيسبوک روي چنين ايده‌اي سرمايه گذاري کرده است؛ اين سوال پيش مي‌آيد که چه تضميني وجود دارد که با تبليغات بي‌شمار در اين دنيا مواجه نشويم.

متاورس هنوز يک ايده است و کلي سوال بي‌جواب دارد.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 136 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:23

 روشن و خاموش کردن خودکار دوربين IP

بسياري از شما در حال نصب دوربين در داخل و خارج از خانه خود هستيد و بارها پيش آمده است که آرزو کنيد کاش مي توانستيد با فشردن تنها يک دکمه دوربين خود را (حداقل در اتاق خواب خود) خاموش کنيد. يا شايد تنها با دادن يک دستور کلامي و يا به راحتي با استفاده از تلفن هوشمند خود مي توانستيد حرکات دوربين خود را در جهت هاي مختلف کنترل نماييد.

امروزه با وجود دستگاه هاي “هوشمند” در خانه شما که اساساً با شبکه هاي امنيتي نيز مرتبط هستند ، اين امکان فرهم شده است. ما قصد داريم برخي از موارد مورد نياز و موارد اختياري را به شما آموزش دهيم که به شما کمک مي کند تا خانه خود را به يک خانه هوشمند تبديل نماييد. تنها کافي است اين مقاله را تا انتها دنبال نماييد.

 

مواردي که به آن نياز خواهيد داشت عبارتند از:

  1. منبع تغذيه تک پورت با سوئيچ POE-1G
  2. Belkin WeMo Insight Switch و ساعت هوشمند و صوتي فعال شده (اختياري براي صدور فرمان صوتي)

?. منبع تغذيه تک پورت با سوئيچ POE-1G

موارد اصلي شامل يک پورت Single port PoE Switch POE-1G است که دوربين را از طريق کابل اترنت تغذيه کرده و به يک سوئيچ Wemo Insight متصل مي شود.

?. Belkin WeMo Insight Switch و ساعت هوشمند و صوتي فعال شده (اختياري براي صدور فرمان صوتي)

سوئيچ هوشمند Belkin WeMo با سيستم IOS يا دستگاه Android شما ارتباط برقرار مي کند تا بتواند هر دستگاه ?? آمپري و ??? ولتي متناوب را روشن يا خاموش نماييد. ما سوئيچ تک پورت PoE را به اين دستگاه متصل مي کنيم که به ما امکان خاموش يا روشن کردن دستگاه را مي دهد؛ اما از اين راحت تر هم مي شود انجام داد. براي اين منظور ما به دستگاهي شبيه يک ساعت هوشمند نياز داريم که قابليت اتصال به هر دستگاه هوشمندي را داشته باشد. اين ساعت هوشمند به ما امکان مي دهد تا با استفاده از يک دستور ساده، و به راحتي حتي از داخل تختخواب خود بتوانيم به حريم خصوصي کنترل داشته باشيم و بتوانيم دوربين اتاق خواب خود را خاموش نماييم

ما سوئيچ تک پورت PoE را به اين دستگاه متصل مي کنيم که به ما امکان خاموش يا روشن کردن دستگاه را مي دهد

اضافه کردن فرمان

 

 

حتما بخوانيد: قيمت دوربين مداربسته 

کارهاي زيادي با اين نوع دستگاه ها قابل انجام است که مردم از آن آگاه نيستند. به عنوان مثال مي توانيد براي فعال کردن يکي از اين کليدهاي هوشمند، يک فرمان اضافه کنيد و در اين سوئيچ هوشمند مي توانيد يک رله داشته باشيد که هر دستگاه ولتاژ بالا يا پايين را بپذيرد ، و اين امکان را فراهم مي کند که بتوانيد يک دستگاه غير هوشمند مانند فن را خاموش کنيد. حتي مي توانيد با دادن چند دستور ساده ي ديگر که کمي هم تخصصي است، اين دستگاه ها را مجددا راه اندازي نماييد.

مزاياي خانه هاي هوشمند

خانه هاي هوشمند نه تنها به شما امکان مي دهد تا از رسانه ها لذت ببريد بلکه در انجام کارهاي کوچکتري که وقت زيادي از شما مي گيرد، به شما کمک زيادي مي کنند. داشتن اين دستگاه ها در خانه به شما امکان مي دهد تا از هرجاي دنيا بتوانيد خانه خود را مشاهده کنيد ، درب ورودي خود را هر زمان که بخواهيد باز يا بسته کنيد ، يا وقتي که در محل کار تان حضور داريد و ناگهان چيزي در خانه شما خراب مي شود و يا اتفاقي مي افتد که نياز به تماس هاي ضروري و اقدامات فوري است، مي توانيد به راحتي شرايط را کنترل کرده و آرامش را برگردانيد.

جلوگيرسي از رفت و آمدهاي غيرمجاز

اگر در سراسر فضاي داخلي و خارجي خود دوربين داشته باشيد، مي توانيد هر اتفاقي که در خانه مي افتد را کنترل کتيد و همچنين اجازه ورود به هر کسي را که دوست داشته باشيد بدهيد. مثال ديگر اين است که اگر خانه يا آپارتماني را اجاره مي کنيد ، گاهي اوقات صاحب خانه نمي داند که اجازه ورود به آپارتمان يا خانه شما را دارد يا خير. براي دانستن اينکه آيا صاحب خانه شما در حال رفت و آمد به خانه شما در مواقع غير مجاز است، به شما کمک مي کند تا از انجام اين کار بدون رضايت خود، جلوگيري نماييد.

بيشتر بدانيم: dvr دوربين مداربسته    nvr دوربين مداربسته   سوئيچ شبکه 4 پورت

نتيجه گيري:

امروزه کنترل از راه دور دوربين هاي امنيتي، چه در خانه و چه در محل کار، براي بسياري از افراد از اهميت زيادي برخوردار بوده و با رشد سريع فناوري و دستگاه هاي هوشمند، تحقق آن نيز بسيار آسان تر و کم هزينه تر شده است. ايمن تصوير امرتات، با ارائه ي به روز ترين دستگاه ها و تجهيزات مي تواند به شما در انتخاب بهترين و مناسب ترين گزينه ياري رسانده و پشتيباني هاي مربوطه و خدمات پس از فروش را ارائه نمايد.

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:13

دوربين هاي مداربسته P2P

با استفاده از دوربين هاي مداربسته P2P مي توانيد از تنظيمات آسان (کد QR) و تماشا از راه دور (تنها با يک کليک) در گوشي هوشمند خود، مک يا ويندوز لذت ببريد.
اگر بخواهيم به طور ساده بگوييم، دوربين هاي P2P نوعي دوربين مداربسته تحت شبکه (IP) است که از فناوري شبکه‌اي نظير به نظير استفاده مي کند تا ارتباط بين دوربين هاي امنيتي تحت شبکه و گوشي هوشمند يا کامپيوتر شما را فراهم کند.

 

اما اين دوربين ها چگونه کار مي کنند ؟

دوربين هاي مداربسته P2P يا رکوردر ويديويي تحت شبکه (NVR) با يک شماره شناسايي منحصر به فرد (UID) شناسايي مي شوند که اين شماره در زمان برنامه نويسي ثبت شده و از آن براي ارتباط با سرور P2P از طريق اپليکيشن دوربين‌هاي تحت شبکه يا نرم افزار براي مک/ ويندوز استفاده مي شود.
وقتي دوربين هاي P2P با اپليکيشن يا نرم افزار دوربين هاي تحت شبکه اتصال ايجاد کند، شما مي توانيد بلادرنگ و حتي در خارج از خانه يا شبکه محلي (LAN)، ويديوهاي دوربين هاي مداربسته P2P را تماشا کنيد.
توجه داشته باشيد بر خلاف دوربين هاي مداربسته P2P، دوربين هاي آنالوگ داراي سيستم P2P نبوده و فقط تصاوير را ضبط کرده و به DVR خود اضافه مي کنند.
بيشتر DVR هاي موجود در بازار اين روزها داراي سيستم P2P هستند بنابراين مي توان از خارج از شبکه هم به آنها دسترسي داشت.

ويژگي خاص دوربين هاي مداربسته P2P

پيش از آنکه دوربين هاي مداربسته P2P به بازار معرفي شوند، تنظيمات تماشا از راه دور بر روي دوربين هاي مداربسته واقعا پر دردسر بود چون نياز به تنظيمات روي دوربين، سرور DDNS، پورت ارسال يا پورت نقشه خواني روي مسيرياب، تغييرات فايروال شبکه و غيره داشت.

فناوري شبکه P2P کار را بسيار ساده کرده است. علاوه بر تنظيمات ساده در دوربين هاي مداربسته P2P، مزاياي بسياري در اين دوربين ها وجود دارد که به امنيت بيشتر کمک مي کنند.
در زير مزاياي اصلي دوربين هاي مداربسته P2P آورده شده است:

دوربين هاي P2P نوعي دوربين مداربسته تحت شبکه (IP) است که از فناوري شبکه‌اي همتا به همتا استفاده مي کند تا ارتباط بين دوربين هاي امنيتي تحت شبکه و گوشي هوشمند يا کامپيوتر شما را فراهم کند.

تنظيمات آسان بدون نياز به پيکربندي

فناوري تحت شبکه P2P مشکلاتي را حل کرده است که مدت ها بسياري از دوربين هاي قبلي با آن درگير بودند.
براي مثال، کاربران قبلا بايد از هوش خود براي تنظيمات DDNS يا پورت ارسال استفاده مي کردند تا ويديوهاي دوربين تحت شبکه را در خارج از شبکه خانگي روي گوشي موبايل، لپ تاپ يا غيره ببينند.

امروزه چنين تنظيمات پيچيده‌اي در دوربين هاي مداربسته P2P وجود ندارد چون اين دوربين ها در روند توليد پيکربندي شده‌اند مثلا کليه دوربينها و DVR و NVR هاي برند Videopark و RDS

نظارت از راه دور

به لطف ارتباط آسان بين دوربين هاي P2P و گوشي هاي هوشمند، کامپيوتر يا مک بوک شما، نظارت از راه دور و حل مشکلات رايج مثل دسترسي به دوربين امنيتي در زمان خارج بودن از شبکه خانگي يا تماشاي ويديوها در زماني که سر کار يا خارج از کشور هستيد، تسهيل شده است.

با استفاده از اپليکيشن و نرم افزار دوربين هاي تحت وب P2P مي توانيد ويديوها را به صورت زنده تماشا کنيد. توجه داشته باشيد که بدون استفاده از پورت ارسال، نمي توانيد دوربين هاي P2P را از راه دور روي وب تماشا کنيد چون بيشتر مرورگرها داراي زيرساخت هاي لازم براي فناوري P2P نيستند.

 

حتما بخوانيد: دوربين مداربسته wifi يا بي سيم چيست؟

باز پخش آسان ويديو ها

با استفاده از دوربين هاي مداربسته P2P مي توانيد با استفاده از نرم افزار P2P، از راه دور ويديوها را ضبط و آن را روي کارت حافظه يا NVR ذخيره کنيد. حتي اگر خودتان حضور فيزيکي در محل نداشته باشيد مي توانيد ويديوهاي ضبط شده توسط دوربين هاي تحت شبکه بازپخش کرده تا مطمئن شويد هيچ جزئياتي از نگاه شما پنهان نمانده است.

دسترسي همزمان از چند دستگاه به دوربين هاي P2P

دوربين هاي مداربسته P2P به شما اين امکان را مي دهد تا ويديوها را به صورت زنده از طريق دستگاه هاي مختلف مانند گوشي هوشمند، لپ تاپ يا مک بوک، به طور همزمان تماشا کنيد. اين يعني نه تنها شما بلکه اعضاي خانواده تان هم مي توانند به دوربين P2P خانگي شما دسترسي داشته و ويديوها را به صورت زنده تماشا کنند.

 

انتقال / عملکرد پايدار

به دليل آنکه شبکه هاي P2P بسيار پايدار هستند مي توانيد ويديوهاي دوربين مداربسته P2P خود را بدون تاخير يا قطعي اتصال، روي گوشي، کامپيوتر يا مک بوک تماشا کنيد.

مقايسه دوربين هاي مداربسته P2P با دوربين هاي امنيتي قديمي

از مزاياي دوربين P2P گفتيم اما اين دوربين ها چه تفاوتي با دوربين هاي قديمي دارند؟ آيا عملکرد دوربين هاي مداربسته P2P از دوربين هاي قديمي پيشي مي گيرد؟

دوربين هاي P2P بي سيم و سيم کشي شده:
تنظيمات آسان با استفاده از اسکن کد QR
عدم نياز به ايجاد پورت ارسال يا پورت نقشه ياب
عدم نياز به سرور DDNS
اتصال به اينترنت از هر جايي
ارتباط امن بين دوربين هاي P2P و مشتري با استفاده از جريان هاي رمزگذاري شده
ارسال پايدار ويديو

دوربين هاي تحت شبکه قديمي
نياز به استفاده از سرور DDNS
نياز به ايجاد پورت ارسال يا پورت نقشه ياب
ناپايداري سرويس DDNS
فايروال ها بايد غيرفعال شده و شبکه در خطر قرار مي گيرد

 

سوالات رايج در مورد دوربين هاي مداربسته P2P

براي آنکه شناخت بيشتري از دوربين هاي مداربسته P2P به دست آوريد، برخي از سوالات رايجي که در مورد آنها پرسيده مي شود را در اينجا قرار مي دهيم.

آيا دوربين هاي مداربسته P2P امن هستند ؟

عليرغم پيشرفته فناوري P2P، اين دوربين ها در برابر تهديدات امنيتي آسيب پذير هستند.
به همين دليل است که احراز هويت سرور بايد حداقل توسط دو سرور انجام شود تا از امنيت و اتصال در زماني که يکي از سرورها موقتا از دسترس خارج شد، مطمئن شويم. براي مثال دوربين هاي RDS و VIDEOPARK داراي يک سرور اصلي و يک سرور کمکي است تا اتصالات شبکه در کارکرد دوربين اختلال ايجاد نکند.
در عين حال رمزگذاري ويديوها بين دوربين هاي P2P و اپليکيشن ها و نرم افزار مربوطه يا مشتري، براي مثال رمزگذاري SSL، WPA2-AES و SSL-TLS براي اطمينان از اينکه ويديوها هک يا استراق نشده اند لازم است. براي کاهش ريسک امنيت دوربين هاي P2P، انتخاب از يک برند شناخته شده مانند RDS ,Videopark مي تواند امنيت اين دوربين ها را تا حد زيادي تامين کند. علاوه بر اين استفاده از VPN براي ويديوهاي زنده مي تواند به کاهش ريسک هک شدن دوربين ها کمک کند.

قطع ارتباط در زمان اتصال به دوربين P2P از راه دور

دلايل بسياري وجود دارد که باعث مي شود کاربر نتواند از راه دور و از طريق گوشي موبايل خود به دوربين هاي P2P دسترسي داشته باشد مثل مشکلات شبکه، کلمه عبور اشتباه، قطع ارتباط واي فاي و غيره. در مواقعي که با چنين موقعيتي مواجه مي شويد، اقدامات زير را انجام دهيد:
مطمئن شويد که دوربين به اينترنت وصل است
مطمئن شويد که گوشي موبايل شما به اينترنت وصل است
بررسي کنيد که ويژگي P2P دوربين فعال باشد
مطمئن شويد که نام کاربري و کلمه عبور صحيح را وارد کرده ايد
دوربين P2P و نرم افزار مربوط به آن را به روز رساني کنيد

چرا دوربين P2P من پيغام Invalid ID (آي دي نامعتبر) مي دهد ؟

دوربين هاي مداربسته P2P به صورت نرمال در يک سرور P2P ثبت شده و از طريق اپليکيشن قابل دسترسي است. در حين فرآيند تنظيم  و راه اندازي، اگر شما با مشکلي مانند «Invalid ID» يا «Offline» مواجه شديد، دستگاه را پاک کرده و چند بار ديگر امتحان کنيد. علاوه بر اين، بسياري از اين دوربين ها توسط دلالان فروخته مي شوند و به همين علت با اين مشکلات رو به رو مي شود. لازم است حتما دوربين خود را از جاي مطمئن و برند مطمئن خريداري کنيد.

آيا دوربين هاي P2P  واي فاي پهناي باند زيادي مصرف ميکند ؟

دوربين هاي P2P واي فاي دائما از پهناي باند استفاده نمي کنند چون تنها زماني که شما مشغول تماشاي ويديو روي نرم افزار يا گوشي هاي آيفون، اندرويد، مک بوک يا کامپيوتر هستيد، داده مصرف کرده و در زمان شناسايي حرکت، به شما هشدار مي دهد.

نتيجه گيري

با بحث و بررسي در مورد دوربين هاي مداربسته P2P در اين مقاله دريافتيم تکنولوژي انتقال تصوير به روش P2P يک روش آسان براي انتقال تصوير بدون نياز به تنظيمات مودم ، روتر و تهيه ي IP  استاتيک که داراي هزينه است ، مي باشد .
دوربين هاي مداربسته تحت شبکه برند RDS و Videopark داراي P2P  مي باشند و مي توان با تهيه ي يک دوربين تحت شبکه از اين دو برند بدون نياز به دانش شبکه اي خاص و بدون نياز به دسـتگاه ذخيره ساز تنها با اتـصال به ايـنترنت انتقال تصوير به روش P2P را تجربه نمود .

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/37138

https://www.launchora.com/story/1644141324--0

https://all4webs.com/heyir59755/1587158515931578-1588157515781?48192=52394

https://app.box.com/s/xvy12k58w3gwvdqz4l3qh7hxt0vd21xy

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 142 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:18

کوچينگ چيست؟

کوچينگ به روش هاي مختلفي تعريف شده است. ماهيت مربيگري اين است:

 

براي کمک به فرد براي تغيير در راهي که مي خواهد و کمک به او براي رفتن به سمتي که مي خواهد برود.

کوچينگ از يک فرد در هر سطحي حمايت مي کند تا به آن چيزي که مي خواهد تبديل شود.

کوچينگ آگاهي را ايجاد مي کند، انتخاب را توانمند مي کند و منجر به تغيير مي شود.اين پتانسيل فرد را براي به حداکثر رساندن عملکرد خود باز مي کند. کوچينگ به آنها کمک مي کند که ياد بگيرند نه اينکه به آنها آموزش دهند.مربيگري به طور سنتي با ورزش همراه بوده است. هر ورزشکار برتر يک مربي دارد. سئو سايت اصفهان در چند سال اخير، مربيگري در هر زمينه، در تجارت و در هر جنبه اي از زندگي و همچنين ورزش قابل استفاده شده است.در حال حاضر، اين کاملا طبيعي است که کسي يک مربي را ببيند تا به او کمک کند تا به اهداف خود در زندگي و کار خود برسد.

 

کوچينگ يک مشارکت بين کوچ و مشتري است.

 

کوچ به مشتري کمک مي کند تا به بهترين هاي شخصي خود دست يابد و نتايجي را که مي خواهد در زندگي شخصي و حرفه اي خود به دست آورد. کوچينگ تضمين مي کند که مشتري مي تواند بهترين عملکرد خود را ارائه دهد، ياد بگيرد و به روشي که مي خواهد توسعه يابد.مربي نبايد در زمينه کاري مشتريان خود متخصص باشد.تشخيص کوچينگ از فعاليت هاي مشابه مفيد است.

 

 

منتورينگ

 

منتورينگ زماني است که يک همکار ارشد که داناتر و عاقل‌تر به نظر مي‌رسد توصيه مي‌کند و الگويي ارائه مي‌دهد. منتورينگ شامل بحث هاي گسترده اي است که ممکن است محدود به زمينه کاري نباشد. يک مربي يک حامي با تجربه حرفه اي عالي در زمينه کاري مشتري خود است. هم مربيگري و هم کوچينگ عمدتاً به دستاوردهايي در حال و آينده مربوط مي شود.

 

 

مشاوره

 

مشاوره کار با مشتري است که احساس ناراحتي مي کند يا از زندگي خود ناراضي است. آنها به دنبال راهنمايي و مشاوره هستند. يک مشاور براي حل مشکل مشتري کار مي کند.

 

 

درمان

 

درمان، کار با مراجعي است که به دنبال رهايي از علائم رواني يا فيزيکي است. مشتري خواهان شفاي عاطفي و رهايي از دردهاي رواني است. درمان با سلامت روان مراجع سروکار دارد. کوچينگ با رشد ذهني مشتري سروکار دارد. انگيزه مراجع از ورود به درمان يا مشاوره معمولاً دور شدن از درد يا ناراحتي است، نه حرکت به سمت اهداف مورد نظر. کوچينگ اصلاحي نيست، مولد است. هر دو درمان و مشاوره بيشتر مستلزم درک و کار با تجربيات گذشته هستند تا مربيگري.

 

 

آموزش

 

آموزش فرآيند کسب مهارت ها يا توانايي هاي دانش از طريق مطالعه، تجربه يا تدريس است. مربي طبق تعريف، متخصص است و دوره آموزشي احتمالاً بر روي مهارت‌هاي خاصي براي نتايج فوري متمرکز مي‌شود. همچنين احتمالاً آموزش يک به چند است نه يک به يک.

 

 

مشاوره

 

يک مشاور تخصص ارائه مي دهد و مشکلات کسب و کار را حل مي کند يا يک تجارت را به طور کلي توسعه مي دهد. يک مشاور با کل سازمان يا بخش هاي خاص آن سروکار دارد و نه افراد درون آن. مشاوران فقط به طور غير مستقيم بر افراد تأثير مي گذارند.

 

 

درس دادن

 

تدريس دانش را از معلم به دانش آموز منتقل مي کند. معلم چيزي مي داند که دانش آموز نمي داند. در مربيگري برعکس است. مشتري متخصص است و مشتري پاسخ ها را دارد، نه مربي.

مدل چرخه شايستگي يادگيري

يک مدل مفيد براي يادگيري، چرخه شايستگي است، يک مدل چهار مرحله اي که مي تواند به شما در شناسايي شايستگي هاي خود کمک کند:

 

بي کفايتي ناخودآگاه

 

شما نمي دانيد که در مورد چيزي نمي دانيد.

 

يک مثال خوب مي تواند کودکي باشد که هرگز دوچرخه نديده است يا نمي داند که زباني غير از زبان خودش وجود دارد.

 

بي کفايتي آگاهانه

 

متوجه شده ايد که فاقد مهارت خاصي هستيد.

 

يک مثال ممکن است کودکي باشد که کودکان ديگر را در حال دوچرخه سواري ديده است، يا شنيده است که شخصي به زبان ديگري صحبت مي کند و بنابراين مايل به يادگيري است.

 

شايستگي آگاهانه

 

شما ياد گرفته ايد که چگونه کاري را انجام دهيد، اما هنوز براي انجام آن بايد در مورد آن فکر کنيد.

 

يک مثال مي تواند کودکي باشد که مي تواند دوچرخه سواري کند اما اگر تماشاي جايي که مي رود را متوقف کند زمين مي خورد.

 

شايستگي ناخودآگاه

 

شما آنقدر خوب ياد گرفته ايد که چگونه کاري را انجام دهيد که به سختي به مغز شما متصل شده است.

 

ديگر لازم نيست به نحوه انجام آن فکر کنيد، بلکه فقط آن را انجام دهيد. در واقع، اگر خيلي سخت به آن فکر کنيد، ممکن است نتوانيد آن را انجام دهيد.

 

مربيان بايد مرحله اي را که يک فرد در آن قرار دارد شناسايي کنند تا از زبان مناسب براي کمک به او براي رفتن به مرحله بعدي استفاده کند. به هر حال، تلاش براي بهبود مهارت اگر ندانيد که آن مهارت را نداريد، دشوار است.

 

تفاوت بين آموزش، مربيگري، راهنمايي و مشاوره

اگرچه آموزش، مربيگري، راهنمايي و مشاوره همگي داراي ويژگي‌ها و مهارت‌هاي کليدي هستند، اما با اين وجود کاملاً متفاوت هستند و آگاهي از تفاوت‌ها مهم است.

 

تدريس و آموزش

تدريس و آموزش شامل يک معلم متخصص است که دانش را به دانش آموزان خود منتقل مي کند.اگرچه بهترين معلمان از تکنيک‌هاي مشارکتي و تعاملي مانند مربيگري استفاده مي‌کنند، اما قطعاً عدم تعادل دانش وجود دارد و معلم به عنوان متخصص «پاسخ درست» را مي‌داند.

 

 

 

http://edu.fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:FelixbBin1

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://parsianandishseo.ir/

https://git.isis.vanderbilt.edu/FelixbBin1

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://parsianandishseo.ir/

http://jobs.ict-edu.uk/user/felixbbin1/

http://ict-edu.uk/user/felixbbin1/

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://parsianandishseo.ir/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=5eb76f1f-84c3-4ab4-8d87-5479c470fd92

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=FelixbBin1

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:FelixbBin1

https://www.pubpub.org/user/sky-brady-17

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://parsianandishseo.ir/

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:FelixbBin1

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://parsianandishseo.ir/

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php?title=User_talk:FelixbBin1&action=submit

 
 

 

 

 

 

 

 

 

مربيگري

کوچينگ شامل اين باور است که فرد در درون خود پاسخي براي مشکلات خود دارد.

 

مربي يک متخصص موضوع نيست، بلکه بيشتر بر کمک به فرد براي باز کردن پتانسيل خود متمرکز است. تمرکز بسيار بر روي افراد و آنچه در درون سر آنهاست است. يک کوچ لزوماً يک فرد تعيين شده نيست: هر کسي مي تواند رويکرد مربيگري را با ديگران، چه همتايان، چه زيردستان يا مافوق، اتخاذ کند.

 

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:44

بازاريابي وابسته به چه معناست؟

بازاريابي وابسته يک مدل تبليغاتي است که در آن يک شرکت به ديگران (به عنوان مثال، وبلاگ نويسان) براي تبليغ محصولات و خدمات خود و ايجاد فروش پول پرداخت مي کند. شرکت‌هاي وابسته تبليغات مي‌گذارند يا محصولات يا خدمات را در وب‌سايت، برنامه يا وبلاگ خود بازاريابي مي‌کنند. کميسيون در سرنخ هايي که به فروش تبديل مي شوند پرداخت مي شود.

 

چگونه مي توانم يک بازارياب وابسته شوم؟

براي تبديل شدن به يک بازارياب وابسته، در نظر بگيريد که از چه پلتفرمي براي تبليغ محصولات و/يا خدمات استفاده خواهيد کرد.6 وبلاگ ها کانالي موثر براي تبليغات و تبليغ هستند، زيرا به وبلاگ نويس اجازه مي دهد تا به عنوان يک متخصص، نظر خود را درباره پيشنهاد بيان کند.

 

پس از شناسايي يک پلتفرم، دسته بندي خاصي را پيدا کنيد که با آن راحت هستيد يا به آن علاقه مند هستيد. يک بخش متمرکز بهتر مي تواند به شما در جذب يک پايگاه اختصاصي مصرف کننده کمک کند. در مورد برنامه‌هاي وابسته تحقيق کنيد و يک يا چند مورد را بر اساس نياز خود انتخاب کنيد، چه کسب کميسيون‌هاي بالا يا ايجاد ترافيک بيشتر. در نهايت، محتواي جامد و جالب را در اطراف پيشنهادات ايجاد کنيد و براي افزايش ترافيک سايت خود تلاش کنيد.

 

نمونه اي از بازاريابي وابسته چيست؟

Buzzfeed يک شرکت رسانه ديجيتال مستقر در نيويورک است که به خاطر اخبار ويروسي و داستان‌هاي سرگرمي، آزمون‌ها و بررسي محصولات شهرت دارد. بخش خريد Buzzfeed آن محصولات و خدمات شرکاي مختلف را مشخص مي کند و آنها را بررسي مي کند. بازديدکنندگان مي توانند بررسي هاي محصول Buzzfeed را بخوانند و پيوندهاي وابسته را براي خريد انتخاب کنند. Buzzfeed از هر فروش ايجاد شده از وب سايت آنها کميسيون دريافت مي کند.

 

به عنوان يک بازارياب وابسته چقدر مي توانيد درآمد داشته باشيد؟

درآمد براي بازاريابان وابسته متفاوت است، برخي از آنها چند صد دلار و برخي شش رقمي درآمد دارند. بستگي به اين دارد که چه چيزي در بازار عرضه مي شود، چه ميزان نفوذ بازارياب، ميزان دسترسي شرکت وابسته و چه مقدار زمان براي بازاريابي محصولات سرمايه گذاري شده است. اغلب، کساني که زمان بيشتري را صرف بازاريابي محصولات شرکت مي کنند، درآمد بيشتري کسب مي کنند.

 

بازاريابي وابسته در سال 2021: چيست و چگونه مي توانيد شروع کنيد

 

در ساعتي ناخدا بيدار شويد. از طريق انسداد کامل، خيابان‌هاي مملو از مسافران نيمه‌خواب، به سمت دفتر حرکت کنيد. از طريق ايميل بعد از ايميل خسته کننده تا زمان انتشار شيرين در ساعت پنج وارد ايميل شويد.

 

صداي وحشتناکي است؟

 

چه مي‌شود اگر به‌جاي پرداختن به يکنواختي و بي‌حوصلگي مسابقه موش‌ها براي کسب درآمد چند دلاري، مي‌توانيد در هر زمان و از هر کجا - حتي وقتي خوابيد - درآمد کسب کنيد؟

 

اين مفهوم پشت بازاريابي وابسته است.

 

بازاريابي وابسته يک تاکتيک محبوب براي افزايش فروش و ايجاد درآمد آنلاين قابل توجه است. فشار جديد به سمت تاکتيک هاي بازاريابي نه چندان سنتي که هم براي برندها و هم براي بازاريابان وابسته بسيار مفيد است، نتيجه داده است. در حقيقت:

 

81 درصد از برندها و 84 درصد از ناشران از قدرت بازاريابي وابسته استفاده مي کنند، آماري که با افزايش هزينه هاي بازاريابي وابسته هر ساله در ايالات متحده، همچنان افزايش مي يابد.

هر ساله 10.1 درصد افزايش هزينه هاي بازاريابي وابسته در ايالات متحده وجود دارد، به اين معني که تا سال 2020، اين رقم به 6.8 ميليارد دلار خواهد رسيد.

در سال 2018، هزينه‌هاي بازاريابي محتوا 62 درصد از طرح‌هاي بازاريابي سنتي ارزيابي شد، در حالي که به طور همزمان سه برابر بيشتر از روش‌هاي سنتي توليد مي‌شد. در واقع، 16 درصد از تمام سفارشات انجام شده به صورت آنلاين را مي توان به تأثير بازاريابي وابسته نسبت داد.

در مارس 2017، ساختار وابسته آمازون تغيير کرد و نرخ‌هايي بين 1 تا 10 درصد از درآمد محصول را براي سازندگان ارائه کرد و اين فرصت را براي شرکت‌هاي وابسته فراهم کرد تا درآمد غيرفعال خود را بر اساس عمودي که در آن مي‌فروشند به‌طور چشمگيري افزايش دهند.

بازاريابي وابسته جيسون استون، که با نام ديگر مربي ميليونر شناخته مي شود، تنها در ماه هاي ژوئن و ژوئيه سال 2017، مسئول 7 ميليون دلار فروش خرده فروشي بود.

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته فرآيندي است که از طريق آن يک شرکت وابسته براي بازاريابي محصولات شخص يا شرکت ديگري کميسيون دريافت مي کند. شرکت وابسته به سادگي محصولي را که از آن لذت مي برد جستجو مي کند، سپس آن محصول را تبليغ مي کند و از هر فروش که انجام مي دهد، بخشي از سود را به دست مي آورد. فروش از طريق پيوندهاي وابسته از يک وب سايت به وب سايت ديگر رديابي مي شود.

https://www.behance.net/hyehewitt
https://hyehewitt7.livejoual.com/profile
https://www.quora.com/profile/Hye-Hewitt
https://www.twitch.tv/hyehewitt7
https://www.openstreetmap.org/user/HyeHewitt7
https://www.tripadvisor.com/Profile/hyeh2022
https://www.4shared.com/u/qE5t9yC5/HyeHewitt7.html
https://www.indiegogo.com/individuals/28602226
https://www.mixcloud.com/HyeHewitt7/
https://www.sbnation.com/users/HyeHewitt7
https://www.reverbnation.com/artist/female2359
کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:27

چگونه ماسک عسل بر روي صورت به پوست شما کمک مي کند؟

 

 

عسل ماده شيرين و چسبنده اي است که زنبورها توليد و در کندو ذخيره مي کنند.عسل در شکل طبيعي خود از طريق فعاليت آنزيم ها، مواد گياهي و باکتري هاي زنده با هم ترکيب مي شود تا يک عنصر قدرتمند با صدها کاربرد عملي ايجاد کند.

 

فرآيند منحصر به‌ فردي که عسل را ايجاد مي‌کند، آن را به ويژه براي مصارف آرايشي، مانند پاک کردن آکنه، التيام زخم‌ها و صاف کردن رنگ پوست، ارزشمند مي‌کند.

 

عسل خام و غير پاستوريزه داراي بيشترين پتانسيل براي کاربرد موضعي روي پوست است. به خواندن ادامه دهيد تا دريابيد که چگونه عسل را مي توان بر روي پوست صورت قرار داد و به پوست شما چه کمک هايي مي کند.

 

فوايد استفاده از عسل براي صورت

 

عسل خام سرشار از اجزاي مفيد براي پوست شما است، به خصوص اگر آکنه يا بيماري هاي پوستي خود ايمني مانند اگزما يا پسوريازيس داريد. حتي رشد بيش از حد کانديدا ممکن است با استفاده از عسل روي پوست شما کنترل شود.

 

عسل خام به تعادل باکتري هاي روي پوست شما کمک مي کند، که آن را به يک محصول عالي براي درمان آکنه تبديل مي کند. عسل گشنيز نهاوند به عنوان يک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است و به طور قابل توجهي موثرتر از ساير محصولات محبوب است.

 

عسل روند بهبود سلول هاي پوست شما را سرعت مي بخشد. اگر لکه‌ها يا شيوع اگزما داريد، عسل غيرپاستوريزه مي‌تواند بهبود را تسريع کرده و التهاب را کاهش دهد. عسل مانوکا در التيام سريع زخم ها آنقدر موثر است که اکنون توسط پزشکان در محيط هاي باليني استفاده مي شود.

 

عسل خام همچنين يک لايه بردار طبيعي است، به اين معني که استفاده از آن روي صورت، پوست هاي خشک و کدر را از بين مي برد و سلول هاي جديد پوست را در زير آن آشکار مي کند.

 

موارد استفاده از عسل براي صورت

 

استفاده از عسل روي صورت نسبتاً ساده است، اگرچه راه هاي مختلفي براي انجام آن وجود دارد.

 

عسل براي آکنه صورت، پسوريازيس و اگزما

 

عسل براي درمان بيماري‌هاي مزمن پوستي را مي‌توان با خمير يا با ماسک صورت که براي چند دقيقه روي پوست نگه مي‌داريد مورد استفاده قرار داد.

 

مهم ترين نکته در مورد استفاده از عسل براي درمان اين بيماري ها استفاده از عسل غير پاستوريزه مانند عسل گشنيز نهاوند است.

 

بسيار مهم است که عسلي که استفاده مي‌کنيد همچنان حاوي باکتري‌هاي سالم باشد تا موثر واقع شود. اين سيستم ايمني بدن شما را فعال مي کند و به بهبود التهاب و قرمزي کمک مي کند و همچنين لک ها را التيام مي بخشد.

 

يکي از راه‌هاي استفاده از عسل براي صورتتان اين است که آن را با مواد ديگر مخلوط کنيد تا يک  ماسک صورت تسکين دهنده ايجاد کنيد. قبل از انجام اين کار،تست عسل و ساير مواد تشکيل دهنده را انجام دهيد تا مطمئن شويد که واکنش آلرژيک نداريد.

 

مخلوطي از عسل خام و دارچين يک ترکيب آنتي اکسيداني و ضد ميکروبي قوي است

 

سه قسمت عسل و يک قسمت دارچين تازه آسياب شده يا خالص (دارچين واقعي) را مخلوط کرده و مخلوط را با استفاده از مايکروويو کمي گرم کنيد. روي پوست خود بماليد و بگذاريد اين ترکيب به مدت 8 تا 10 دقيقه بماند. با آب گرم کاملاً بشوييد و پوست خود را خشک کنيد. اگر به دارچين حساسيت داريد از آن استفاده نکنيد.

 

عسل براي روشن کننده و روشن کننده پوست

 

محققان ارتباط مستقيمي بين استفاده از عسل روي صورت و روشن کردن لکه هاي تيره يافته اند.

 

 از آنجايي که عسل خاصيت لايه برداري دارد، استفاده از آن بر روي صورت مي تواند سلول هاي مرده پوستي را که پوست شما را کدر مي کند، از بين ببرد. اين مي تواند پوست را روشن تر نشان دهد.

 

پس از شستن صورت با آب و صابون، عسل گشنيز يا انواع ديگري از عسل خام غير پاستوريزه را روي صورت خود بماليد. در صورت تمايل، عسل را با آب تصفيه شده رقيق کنيد تا چسبندگي کمتري داشته باشد و راحت‌تر حذف شود. قبل از شستشو، عسل را چند دقيقه روي پوست خود بگذاريد.

 

عسل براي محو شدن جاي زخم

 

عسل به روند بهبودي بدن شما کمک مي کند، که ممکن است به محو شدن جاي آکنه کمک کند. مي توانيد از عسل به عنوان يک درمان لکه بر روي جاي زخم استفاده کنيد، آن را هر روز يا يک روز در ميان به عنوان خمير در محل زخم خود بماليد.

 

همانطور که در بالا توضيح داده شد، اگر از ماسک هاي صورت عسل به عنوان بخشي از روتين زيبايي خود استفاده کنيد، ممکن است نتايج را مشاهده کنيد. به خاطر داشته باشيد که آنچه ما در مورد توانايي هاي شفابخش عسل مي دانيم محدود است و هنوز در حال توسعه است. يک مطالعه نشان داد که عسل ممکن است براي جاي زخم هاي ناشي از سوختگي و بريدگي هاي عميق نيز موثر باشد.

 

عوارض استفاده از عسل روي صورت

بعيد است که عسل در اکثر افراد واکنش آلرژيک ايجاد کند. اگر آلرژي شناخته شده اي به موارد زير داريد، بايد از هر يک از اين راه حل ها با احتياط استفاده کنيد:

 

  • گرده
  • کرفس
  • زهر زنبور عسل

 

هميشه محصولات جديد را روي ناحيه کوچکي از پوست خود که حداقل قابل مشاهده است آزمايش کنيد تا ببينيد آيا آلرژي داريد يا خير.

 

حتما قبل از رفتن به رختخواب عسل را از صورت خود پاک کنيد. عسل باقي مانده روي صورت شما مي تواند گرد و غبار و ساير مواد زائد را جذب کند که مي تواند باعث تشديد جوش هاي فعال شود.

 

غذاي آماده پوست

 

استفاده از عسل خام روي صورت مي تواند به عنوان درماني براي آکنه، جاي زخم و پوست هاي کدر يا خشک به کار گرفته شود.

 

عسل خام گرانتر از ساير انواع عسل است، اما در مقايسه با ساير لوازم آرايشي پوست صورت شما نسبتاً ارزان است.

 

محققان در حال تلاش براي يافتن اطلاعات بيشتر در مورد اينکه چگونه عسل مي‌تواند به روشن‌تر و شفاف‌تر شدن چهره شما کمک کند،هستند. تا زماني که آلرژي نداريد، دليلي وجود ندارد که آن را امتحان نکنيد.

براي اينکه بيشترين ميزان مواد آلي اين ماده ي سحر آميز را دريافت کنيد، خريد عسل طبيعي سوغات نهاوند را حتما در برنامه اين هفته تان قرار دهيد.

 

https://issuu.com/bobbymiller41

https://www.4shared.com/u/Y1vPebb7/BobbyMiller4.html

https://www.designnominees.com/profile/soghatnahavand

https://soghatnahavand.tumblr.com/

https://www.pubpub.org/user/bobby-miller-2

https://www.intensedebate.com/people/BobbyMiller41

https://www.meetup.com/members/356174741/

https://www.atlasobscura.com/users/bobbymiller4

https://edex.adobe.com/community/member/4aaL_VqT5

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 143 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 18:27

بلوک سيماني سبک

بلوک هاي سيماني سبک با جايگزيني شن و ماسه با خاک رس منبسط شده، شيل يا تخته سنگ ساخته مي شوند. خاک رس منبسط شده، شيل و تخته سنگ با خرد کردن مواد خام و حرارت دادن آنها تا حدود 2000 درجه فارنهايت (1093 درجه سانتيگراد) توليد مي شوند. در اين دما، به دليل توليد سريع گازهاي ناشي از احتراق مقادير کمي از مواد آلي محبوس شده در داخل، مواد پف مي‌کنند. يک بلوک سبک معمولي 10.0-12.7 کيلوگرم وزن دارد و براي ساخت ديوارها و پارتيشن هاي غير باربر استفاده مي شود. از سرباره کوره بلند منبسط شده و همچنين مواد طبيعي آتشفشاني مانند پوکه و اسکوريا براي ساخت بلوک هاي سبک استفاده مي شود.

علاوه بر اجزاي اصلي، مخلوط بتن مورد استفاده براي ساخت بلوک سيماني همچنين ممکن است حاوي مواد شيميايي مختلفي به نام مواد افزودني براي تغيير زمان پخت، افزايش مقاومت فشاري يا بهبود کارايي باشد. اين مخلوط ممکن است داراي رنگدانه‌هايي باشد تا به بلوک‌ها رنگي يکنواخت بدهد، يا سطح بلوک‌ها ممکن است با لعاب پخته‌اي پوشانده شود تا جلوه‌اي تزييني ايجاد کند يا محافظت در برابر حملات شيميايي ايجاد کند. لعاب ها معمولاً با چسب رزيني ترموست، ماسه سيليسي و رنگدانه هاي رنگي ساخته مي شوند.

بلوک سيماني استاندارد

در ساخت سازه و انتخاب مصالح مناسب براي پيشبرد پروژه، دو موضوع مهم و اساسي مطرح ميشود که محل پروژه و کاربري سازه از جمله اين موارد ميباشد. ويلا سازي از جمله پروژه هاي رايج در شهرهاي مختلف يا حومه شهرها مي باشد که به دليل وسعت فضا و شرايط اقليمي منطقه، بايد براي ساخت آن از مصالح مناسب و مقرون به صرفه استفاده شود. به دليل رواج بلوک سبک در صنعت ساختمان سازي، کاربرد بلوکهاي سبک در ويلا سازي  يا کاربرد بلوکهاي سيماني سبک در انبوه سازي، متناسب با شرايط آب و هوايي منطقه، قبل از ساخت پروژه مورد بررسي قرار ميگيرد.

قبل از هر چيز به تعريف ويلا و تفاوت اين سازه با منازل مسکوني معمولي مي پردازيم. ويلا به سازه اي مي گويند که در چهار طرف خود آزاد بوده و نما دارد. معمولا اين سازه ها در مناطق ييلاقي براي بهره مندي ساکنان از طبيعت، منظره و آب و هواي خوش منطقه ساخته ميشود. مصالحي که براي ساخت ويلا بايستي انتخاب شود، نبايد از ظرفيت حرارتي بالا برخوردار باشد، که البته باز اين موضوع، بسته به تغييرات آب و هوايي منطقه در طول شبانه روز و ميزان استفاده ساکنان از ويلا، مورد بررسي قرار ميگيرد.

 

ميزان استفاده از بلوک سيماني در پروژه‌هاي ساختماني

در واقع، در اکثر پروژه‌هاي ساختماني با توصيه مهندسين ساختمان، به دليل قيمت مناسب و کيفيت بالا، به‌صورت کاملا فراگير و تثبيت شده از اين محصول استفاده مي‌کنند.

 

بلوک سيماني سبک مخلوط سيمان، پوکه معدني و آب است که در ميکسر ملات توليد مي‌شود و در دستگاه‌هاي اتوماتيک جديد توليد و پرس مي‌شود، سپس به اتاق بخار جهت خشک شدن فرستاده مي‌شود.

بلوک استاندارد سبک، از با صرفه‌‌ترين و اصلي‌ترين مصالح ساختماني است. بلوک استاندارد از ترکيب سيمان، پوکه معدني يا ماسه‌ي ريزدانه و حباب‌هاي هوا با‌ اندازه‌هاي مختلف فرآوري مي‌گردد. بلوک‌‌ استاندارد سبک به‌ عنوان جايگزين اجر (خشت) با مزيت‌هاي بالا شده است.

بلوک استاندارد عمدتاً براي ديوارهاي غير باربر و به‌عنوان پرکننده در کف‌سازي و شيب‌بندي ساختمان‌ها قابل‌ بهره‌گيري است.

فناوري توليد بلوک استاندارد سبک در کارخانه بلوک‌زني از تکنولوژي‌هاي جديد در فرآوري ساختمان‌ها است.

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 6:52

کاشت تخصصي نهال به رعايت نکاتي مهم و اصولي نياز دارد، براي اطلاع از اين نکات پيشنهاد ميکنيم تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشد.

هرچيزي که بايد در باره کاشت نهال بدانيد

اين روز ها،روز هاي است که در گوشه و کنار شهر و حتي حياط خانه و ساختمان مي توان بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران درختي کاشت.فقط بايد حفره اي ايجاد کرد و ريشه هاي رونده نهالي را در آن جا داد تا بعدهادرخت خوش قد و بالايي سايه بگستراند و عضوي از طراوت و سيستم تنفسي شهرمان شود.

درخت را در هر زماني ميتوان اما کارشناس ها بهترين زمان را اسفندماه مي دانند.اين مطلب توسط کارشناسان آکين نهال تهيه شده است و راهنماي سريعي است در مورد اينکه در شهر هاي بزرگ چگونه ريشه هاي يک نهال را به خاک بسپاريم و چه کنيم تا اين نهال بگيرد و به مجموعه درخت هاي شهرمان افزوده شود.

زمان مناسب کاشت چه وقت است؟؟

 ميگويند که نهال را هنگامي که خواب است بايد کاشت تا وقتي که بيدار شد،ريشه هاي خود را توي خاک ببيند و سرحال بيايد.فاصله کاشتن نهال تا بيدار شدن آن نيز نبايد زياد باشد که يخ بزند.بنابراين اسفندماه و روز هاي آغازين بهار ، بهترين زمان براي کاشت نهال است.اين اتفاق بهتر است در روزي بيفتد که باد چنداني در حال وزيدن نيست.

باد شديد ممکن است نهال نوپا را کج کند و حکايت خشت اول و ثريا را رقم بزند.البته اينطور نيست که در باقي روزهاي سال نتوان درخت کاشت.نيمه دوم سال و خصوصا 3ماه زمستان،زمان مناسبي براي کاشت نهال محسوب ميشود.

چه نوع نهالي بکاريم؟؟

درخت ها انواع گوناگوني دارند اما در يک تقسيم بندي جامع ميتوان آنها را به مثمر يا ميوه اي وغير مثمر يل تزئيني تقسيم کرد.درخت هاي مثمر با توجه به اينکه با ميوه هايشان بخشي از زحمات باغبان را جبران ميکنند،طرفداران بيشتري دارد.ولي اين درخت ها مقاومت کمتري از درخت هاي تزئيني دارند و با توجه به آلودگي هوا و شرايط اقليمي،اغلب آنها در شهرهاي بزرگ نمي گيرند و به بار نمي نشينند.

بسياري از مراکز توزيع گل و گياه در اسفند ماه به فروش نهال مشغولند نهال فروشان دوره گرد هم افزون بر فروش نهال به آماده سازي و کود دهي خاک باغچه مي پردازند.

اگر اصرار به کاشت درخت هاي مثمر داريد،بهتر است سراغ درخت هايي مثل نارنج،خرمالو،انگور وتوت برويد که از درخت هاي مثمر مقاوم محسوب مي شوند و بر خلاف درخت هايي مثل گيلاس ، چندان افاده ندارند و احتمال به بار نشستنشان بيشتر است.

بد نيست به يک فوت کوزه  گري هم در مورد درخت هاي مثمر توجه کنيم که کارشناس ما بر اثر تجربه کسب کرده است او ميگويد که وقتي درخت شکوفه داد بايد آبياري آن را متوقف کرد و تا زماني که شکوفه ها نريخته و ميوه شکل نگرفته به آن آب نداد.

نهال هايمان را کجا بکاريم؟

نهال براي باليدن و درخت شدن،نياز اساسي به آفتاب مستقيم دارد.به غير از آفتاب،خاک هم منبع مهم تغزيه براي نهال است.بنابراين اگر درختي گردن کلفت کنار نهال نوپا قرار دارد،بايد به اين انديشيد که آيا چيزي از منابع غذايي براي نهال جوان باقي ميگذارد؟

در نقطه اي که قرار است ريشه هاي نهال به خاک سپرده شود بهتر است تا شعاع حداقل2متري،گياه ديگري در خاک نباشد اگر قصد داريد چند نهال را با هم بکاريد متناسب با نوع نهال بايد بين آنها فاصله بگذاريد مثلا درخت توت به پر شاخ و برگ بودن معروف است و طبيعتا نهال توت بايد فاصله اي 3تا4متري با نهال کناري داشته باشد اما اگر ميخواهيد درختي مثل سرو تبريزي که راه آسمان را ميگيرد بکاريد فاصله 1.5ال2متر کافي است.

چقدر به مراقبت نيازدارد؟

 

مرسوم است که بلافاصله بعد کاشت نهال ، آن را آبياري ميکند اين آبياري ، حکم نخستين تغديه نهال در خانه جديد را دارد.نهال هاي نوپا معمولا در خطر جابجايي ريشه قرار دارد و اين جابجايي ممکن است در اثر ضربه اي آرام و يا وزش باد اتفاق بيافتد،بنابراين در کنار نهال ، چوبي که به قيم معروف است را درون خاک فرو ميکنند و نهال را با نخ ويا پارچه به آن ميبندند.

فقط بايد مراقب بود که وقتي قيم در خاک فرو ميرود به ريشه هاي نهال صدمه نزند بعضي از درخت ها به آبياري روزانه نيازندازند اما نهال را صرف نظر از اينکه قرار است چه درختي شود،بايد هر روز آبياري کرد و ميزان آب بايد به اندازه اي باشد که نهال اصطلاحا سيراب شود و آب به ريشه اش برسد.

معمولا در پاي نهال،گودال کوچکي ايجاد ميکند که معياري براي اندازه گيري آب مورد نياز است اين گودال بايد هر روز پر شود و براي پر شدن معمولا4ليتر آب لازم دارد اگر بعد از1و2ماه حس کرديد که نهال ريشه اش را درون خاک پهن کرده و جان گرفته مراقبت ويژه را به پايان ببريد.

چطور گودال کاشت را آماده کنيم؟

براي کاشتن نهال بايد گودالي حفر شود که نه چندان عميق و نه چندان کم عمق باشد ريشه هاي نهال بايد کاملا درخاک پنهان شود ايتداي ساقه يا آنجا که ريشه پايان ميرسد بايد دقيقا در سطح خاک قرار گيرد پس عمق حفره را بايد مناسب با اندازه ريشه تعيين کرد.

خاکي که نهال در آن قرار ميگيرد بايد آري از مصالح ساختماني باشد بهتر است مقداري ماسه به خاک افزوده شود تا از فشردگي خاک کاسته شده و آب راحت تر به ريشه برسد نسبت 10به 1بين خاک و ماسه نسبت خوبي است نهال را بصورت کاملا قائم داخل گودال بگذاريد و گودال را با خاکي ترکيب شده با کود دامي پر کنيد.کود گاوي از باقي انواع کود بهتر است خاک را به آرامي بفشاريد تا صاف و يکنواخت شود.ساکنان تهران ميتوانند با شماره 137 تماس بگيرند و در بخش ثبت درخواست ها نشان منزل خود را اعلام کنند تا ماموران ظرف48ساعت با نهال هاي شاداب از راه برسند و نسبت به فضاي باغچه نهال رايگان به آنها تحويل دهند.

چطور از سلامت نهال مطمئن شويم؟

کاشت يک چوب خشک و رسيدگي فراوان به آن ، هرگز باعث پديد آمدن درخت نمي شود.بنابراين پيش از کاشت نهال بايد از سلامت آن مطمئن شويد بررسي کنيد که ساقه نهال انحناي خاصي نداشته باشد و علائمي از بيماري مثل لکه يا خشکي بر آن مشاهده نشود اما مهمترين قسمت ريشه نهال است بيماري هاي نهال را ميتوان با سم و دارو رفع کرد.

 اما صدمه هايي که به ريشه اش وارد شده مداوا ندارد گاهي اوقات براي بيرون کشيدن نهال از خاک،ساقه آن را ميکشند يا بيل را کنار ساقه با شدت در خاک فرو ميبرندکه باعث قطعي ريشه ها ميشود و رسما حيات نهال را به پايان ميبرد پس به عنوان مهمترين معيار،دقت کنيد که نهال پر ريشه باشد.

چند نکته درختي!!!

گاهي منابع غذايي خاک را مصرف ميکند و خاک به مرور در تغذيه گياهان ناتوان ميشود براي بازيابي توان خاک به آن کود مي افزايند که به دو روش انجام ميگيرد.

روش اول:

بخش سطحي نام دارد که در ريختن کود و يکنواخت کردن آن در سطح خاک خلاصه ميشود.

روش دوم:

روش دوم که چال کود خوانده ميشود،کمي سخت تر و بسيار موثر است،اطراف درخت چند حفره به ابعاد حدود30سانتي متر کنده شده و با کود پر ميشود بهترين زمان براي کود دهي همين روز ها يعني اواخر زمستان است مناسبترين زمان براي شخم زدن باغچه فصل پاييز و پيش از آغاز يخبندان است.

باغبان ها بر اين باورند که يخ زدن زمين باعث از بين رفتن آفت خاک ميشود و برا ين اساس زمستان هايي که يخبندان پنداني نداشته باشد براي آنها نشان خوبي نيست.

زير و رو کردن خاک باغچه يا همان شخم زدن باعث تقويت و افزايش نفوذ پذيري خاک ميشود و بهتر است که همزمان مقداري کود دامي نيز به خاک افزوده شود از نهاي که امثال کاشته شده انتظار نمي رود که در زمستان سال بعد به درختي تنو مند تبدييل شود بنابراين در زمستان بعدي نياز به مراقبت هايي دارد اگر نهال مثمر است بهتر اسن کيسه اي روي شاخه برگ آن کشيده شود چون اينگونه نهال ها مقاومت کمي دارند و ممکن است يخ بزند و از خواب زمستاني بر خيزد اما يخ زدن خاک در پاي نهال ها اتفاق خوبي است و باعث نابودي آفات ميشود.

نهالستان اکين نهال هر روزه آماده‌ي مشاوره و پاسخ به خريدارن حضوري و غيرحضوري ( تلفني) است.

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 160 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:42

يعد النظام الغذائي أحد الأسباب الرئيسية التي تجعل الرجال يشعرون بالتعب والخمول أثناء النهار ، حيث يجب على الرجال استخدام بعض الطعام لتزويدهم بالطاقة وزيادة طاقتهم.

 

غذاء مفيد ومنشط للرجال

 

لقد تجاوزنا جميعًا الأيام التي نستيقظ فيها في الصباح نشعر بالخمول والخمول. على الرغم من أن هذا قد يكون بسبب عوامل مثل الوراثة والشيخوخة ، إلا أن النظام الغذائي هو بالتأكيد أحد العوامل الفعالة.

 

يلعب النظام الغذائي دورًا مهمًا في طاقتك اليومية. يستهلك العديد من الرجال مجموعة متنوعة من الأطعمة التي تجعلهم يفقدون الطاقة ويضطرون في النهاية إلى اللجوء إلى القهوة ومشروبات الطاقة ، ولكن مع ذلك ، لتغيير نظامهم الغذائي ، يجب عليهم التخلي عن مشروبات الطاقة.

 

الكربوهيدرات المعقدة ، مثل الحبوب الكاملة ، هي المصدر الرئيسي للطاقة في الجسم. سيساعدك تجنب الأطعمة التي تحتوي على نسبة عالية من السكر في الدم وتناول الأطعمة منخفضة نسبة السكر في الدم مثل الحبوب الكاملة على البقاء نشيطًا طوال اليوم ، كما أن تناول الفواكه والخضروات والبروتين مهم أيضًا لتحسين قوة ودعم جهاز المناعة.

يجب على الرجال تناول هذه الأطعمة لزيادة طاقتهم

 

لأن الرجال مشغولون طوال اليوم ويحتاجون إلى الكثير من الطاقة ، فإن تغيير نظامهم الغذائي سيساعد في تحسين مستويات الطاقة لديهم ، ولكن في بعض الأحيان قد يكون من الصعب ممارسة واتباع نظام غذائي صحي. لحسن الحظ ، في استمرار هذا القسم من Namnak ، واستجابة لطلب بعضكم ، تم تقديم مستخدمي الأطعمة الصحية التي يمكنك تضمينها بسهولة في نظامك الغذائي وحتى زوجتك لزيادة طاقتك وقضاء يومك أكثر انتعاشًا .

مكونات غنية بفيتامين د:

 

يعد التعرض لأشعة الشمس والسلمون والرنجة والسردين وزيت كبد الحوت والتونة المعلبة والروبيان وصفار البيض والفطر وحليب البقر وحليب الصويا وعصير البرتقال والحبوب ودقيق الشوفان مصادر جيدة لفيتامين د لتوفير الفيتامينات التي يحتاجها جسمك.

 

فيتامين د ضروري لصحة الهيكل العظمي والهيكل العظمي. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين (د) هم أكثر عرضة للإصابة بنوبة قلبية ، وأحيانًا تصل إلى 80?.

 

احصل على فيتامين د

الأطعمة التي تحتوي على المغنيسيوم:

 

المغنيسيوم معدن مهم يعاني الكثير من الناس من نقص فيه. أظهرت الدراسات أن الرجال عادة ما يعانون من نقص في المغنيسيوم ولا يتلقون سوى 80? من 400 ملغ من المغنيسيوم اللازم لهم يوميًا. لحسن الحظ ، هناك العديد من الأطعمة اللذيذة الغنية بالمغنيسيوم والتي تلبي حاجة الجسم للمغنيسيوم. البقوليات والشوكولاتة الداكنة والمكسرات والخضروات الورقية وغيرها من المصادر الغنية بالمغنيسيوم.

الأطعمة الغنية بفيتامين ب 12:

 

فيتامين ب 12 أو كوبالامين فيتامين حساس ومهم للجسم يشارك في إنتاج خلايا الدم الحمراء ويساعد على بناء واستقرار الحمض النووي. بعض الأدوية ، مثل الأدوية المضادة للسكري ، تمنع امتصاص هذا الفيتامين. يوجد هذا الفيتامين في الأطعمة مثل الحبوب الكاملة والأسماك واللحوم الحمراء والدواجن والبيض ومنتجات الألبان مثل الحليب والزبادي و ..

 

استهلاك الأسماك

الأطعمة الغنية بالبوتاسيوم:

 

لا يجب أن يكون الحصول على التغذية السليمة من خلال نظامك الغذائي أمرًا معقدًا. وجد الأطباء أن الرجال يستهلكون 60 إلى 70 في المائة فقط من احتياجاتهم اليومية من البوتاسيوم ، والتي تبلغ حوالي 4700 ملليجرام. يحتوي الموز على 400 مجم ونصف أفوكادو يحتوي على 500 مجم من البوتاسيوم. السبانخ المطبوخ والبروكلي المطبوخ والبطاطا والبطاطا الحلوة والفطر والبازلاء وغيرها من المصادر الغذائية الغنية بالبوتاسيوم.

الأطعمة التي تحتوي على اليود:

 

اليود معدن أساسي للجسم وضروري لوظيفة الغدة الدرقية المناسبة. الغدة الدرقية هي المسؤولة عن التحكم في النمو والتمثيل الغذائي. يمكن أن يسبب نقص اليود أعراضًا مثل التعب الشديد ، وارتفاع الكوليسترول ، والخمول ، والاكتئاب ، وتضخم الغدة الدرقية. أفضل طريقة للحصول على اليود هي زيادة تناول الحليب أو الأسماك. يمكن أن يكون تناول البيض والزبادي مفيدًا جدًا أيضًا.

 

استهلاك البيض

دقيق الشوفان أو دقيق الشوفان:

 

دقيق الشوفان هو أحد أفضل مصادر الحبوب الكاملة التي يمكنك تناولها في الصباح. استهلاك دقيق الشوفان ، بشرط عدم استخدام أي مواد مضافة ، يوفر جرعة صحية من الكربوهيدرات والبروتين ، كما أنه غني بالفيتامينات والمعادن التي تساعد في التمثيل الغذائي وإنتاج الطاقة.

ماء :

 

إذا كنت ترغب في تعزيز وظيفتك الجسدية والعقلية ، فأنت بحاجة إلى التأكد من أن جسمك رطب. تعتبر ممارسة النشاط البدني أمرًا مهمًا للغاية لأن جسمك يحتاج إلى الكثير من الماء. حاول اصطحاب زجاجة ماء معك طوال اليوم واشربها كلما شعرت بالعطش.

زبادي :

 

الزبادي هو وجبة خفيفة سريعة وممتازة وغني بالبروتينات والبروبيوتيك. يحتوي الزبادي على اللاكتوز (سكر في الحليب) والذي يتحول إلى طاقة. يتسبب هذا البروتين في زيادة الطاقة التي يسببها اللاكتوز لفترة طويلة.

الكينوا:

 

الكينوا طعام رائع حقًا لأنه يوفر بروتينًا نباتيًا كاملاً. وهي أيضًا كربوهيدرات معقدة مليئة بالألياف والكالسيوم والحديد والمغنيسيوم والبوتاسيوم. الكينوا مصدر صحي للبروتين يجب أن يتناوله كل فرد في نظامه الغذائي.

المكسرات:

 

اللوز والكاجو والجوز كلها أمثلة على المكسرات ، وإذا كنت قد قرأت عن المرطبات من قبل ، فهي تحتوي على الدهون الصحية والألياف والبروتين ومضادات الأكسدة والفيتامينات والمعادن. وخاصة اللوز الغني بالمغنيسيوم والمطلوب لوظيفة العضلات. تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين يعانون من نقص المغنيسيوم يتعبون بسرعة.

 

أكل المكسرات

حمص:

 

حمص يصنع من البازلاء وبعض المضافات. الحمص صحي للغاية وغني بالبروتينات والكربوهيدرات الصحية والدهون الصحية. توفر هذه المغذيات الطاقة لفترة طويلة لأن البروتينات والدهون الموجودة فيها ، مثل الكربوهيدرات ، هي مصدر للطاقة.

الحمضيات:

 

تشمل هذه الفاكهة البرتقال والليمون والجريب فروت ، وهي غنية بفيتامين سي ومفيدة لمستويات الطاقة. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين سي يتعبون بسرعة. يساعد هذا الفيتامين الجسم أيضًا على إنتاج الأحماض الأمينية التي تنتج مواد كيميائية تنظم طاقة الجسم.

 

جريب فروت

بطاطا حلوة :

 

البطاطا الحلوة هي نشاء غني بالكربوهيدرات المعقدة. الكربوهيدرات المعقدة مصدر جيد للطاقة. إنها سلاسل سكر يمكن تحويلها بسهولة إلى طاقة عندما يهضمها الجسم ، لذلك تمنحك البطاطس الطاقة على المدى الطويل كما تجعلك تشعر بالشبع.

كرنب :

 

الملفوف غذاء نباتي رائع وغني بالفيتامينات والمعادن المفيدة للحفاظ على الطاقة ، كما أنه غني بالكالسيوم ويعزز نمو العظام والألياف الموجودة فيه تساعد على الهضم.

نصائح النظام الغذائي الرجالي الأخرى التي تمنحك الطاقة

تناول وجبة الإفطار دائمًا:

 

يتجاهل الكثير من الناس وجبة الإفطار لأنهم يدعون أنه ليس لديهم الوقت الكافي لتناولها أو أن بعض الناس لا يشعرون بالجوع في الصباح ويتناولون الغداء مبكرًا بدلاً من ذلك. ومع ذلك ، فقد ثبت أن تناول وجبة فطور صحية يقلل من الرغبة الشديدة في تناول الغداء وإعداد وجبات خفيفة صحية. إن تناول وجبة فطور غنية بالبروتينات والكربوهيدرات المعقدة يعزز عملية التمثيل الغذائي في الجسم ، ويحسن وظائفك العقلية في الصباح ، ويسمح لعقلك بحرق المزيد من السعرات الحرارية على مدار اليوم.

تناول وجبة خفيفة صغيرة في كثير من الأحيان:

 

يميل بعض الناس عادة إلى أخذ قيلولة بعد الغداء. هذا لأنك تستهلك الكثير من الكربوهيدرات والدهون والسكريات. كلما تناولت هذه الأطعمة أكثر ، زادت صعوبة هضمها ويجب على الجسم أن يعمل بجدية أكبر ليعمل بشكل صحيح. يرسل دماغك إشارات إلى الجسم للإبطاء والشعور بالخمول والتعب عند هضم الأطعمة الثقيلة والثقيلة. سيسمح تناول وجبة خفيفة لجسمك بهضم الطاقة بشكل صحيح والحفاظ على طاقتك طوال اليوم.

 

لذا ، إذا كنت تشعر بالتعب مؤخرًا ، فقد يكون تغيير نظامك الغذائي هو الطريقة الأسهل والأكثر فاعلية للشعور بالتحسن. بالإضافة إلى مزيج الأطعمة الصحية المذكورة أعلاه ، فإن تناول وجبات خفيفة وتناول وجبة الإفطار سيكونان بداية جيدة لك وسيوفران طاقة مستدامة لمواصلة اليوم.

 

منبع :

https://anieh.com/category/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a9/

http://gg.gg/xp4ho

 

https://bit.ly/3rb5AmT

 

https://sketchfab.com/JuanStewart4

https://www.allnumis.com/user/profile/juanstewart4

https://list.ly/juanstewart4/

https://gab.com/JuanStewart4

https://www.ulule.com/juanstewart4/#/projects/followed

https://justpaste.it/5o493

https://slides.com/juanstewart4

https://www.goodreads.com/user/show/146498728-juan

https://www.yelp.ca/user_details?userid=IxeDRR0Mrye4cYmkyYLdHg

https://www.cplusplus.com/user/JuanStewart4/

https://www.openstreetmap.org/user/JuanStewart4

 

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 164 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:28

محافظ برق دوربين مدار بسته

تمامي دستگاه هاي الکترونيکي که با انرژي برق تغذيه مي شوند، همواره در معرض خطر وقوع نوسانات برقي، افت ولتاژ و … هستند. اين نوسانات مي تواند ناشي از يک منبع طبيعي مانند رعد و برق باشد و يا به دليل افت ولتاژ يا اختلاف پتانسيل شديد برق باشد. به همين منظور تهيه دستگاه هايي براي حفاظت از تجهيزات مداربسته امري ضروري است. از جمله اين دستگاه ها مي توان به انواع محافظ برق در دوربين مدار بسته اشاره نمود که مي توانيد با توجه به نياز سيستم مداربسته خود آنها را از بازار تهيه کنيد. در ادامه به معرفي مناسب ترين محافظ برق دوربين مداربسته مي پردازيم.

 

 

وظيفه محافظ برق

وظيفه اصلي يک دستگاه محافظ برق تشخيص نوسانات موجود در جريان برق و يا ولتاژ و خنثي سازي و انتقال آن به زمين از طريق يک سيم متصل به زمين است. در ادامه به شرح بيشتري از عملکرد انواع محافظ برق در دوربين مدار بسته مي پردازيم.

 

 

 

انواع محافظ برق در دوربين مدار بسته

 

1- دستگاه يو پي اس (UPS)

وظيفه دستگاه UPS برق رساني به تجهيزات موجود است که در اين راستا حفظ تعادل الکتريکي نيز از اهميت زيادي برخوردار است. ساختار دستگاه UPS در واقع به مانند يک خازن است به اين ترتيب که انرژي الکتريکي در ساختار هاي سلول مانند آن ذخيره و نگهداري مي شود تا در هنگام قطع برق از اين انرژي ذخيره شده بتوان براي روشن نگه داشتن تجهيزات استفاده نمود.

در نتيجه دوربين هاي مدار بسته هايک ويژن و نيز دستگاه هاي ضبط مي توانند هنگام قطع برق به کار خود ادامه دهند و تصاوير نيز از دست نروند.

 

 

 

2- دستگاه استابلايزر (Stabalizer)

وظيفه دستگاه استابلايزر (Stabilizer) تنظيم و تثبيت ولتاژ است. در صورت وقوع هر گونه افت و يا نوسان در ولتاژ الکتريکي، اين دستگاه آن را شناسايي نموده و بر طرف مي سازد. در واقع عملکرد اين دستگاه بدين گونه است که در حين وقوع نوسانات در انرژي الکتريکي از رسيدن جريان برق به دوربين مداربسته جلوگيري مي کند. سپس جريان را به طور موقت قطع و پس از يک تاخير جزئي و رفع اشکال، آن را مجددا برقرار مي کند. در نتيجه از وارد شدن خسارت هاي احتمالي به دوربين ها جلوگيري مي نمايد.

البته بايد به اين نکته توجه نماييد که دستگاه استابلايزر يک مزيت اصلي نسبت به ساير انواع محافظ ها دارد. آن هم اين است که، زماني که جريان برق بر اثر وقوع نوسانات قطع مي گردد بسياري از تجهيزات مدار بسته مانند دستگاه ضبط NVR و DVR خاموش شده و مجددا با اتصال جريان ريست مي شوند. براي شروع مجدد کار اين دستگاه ها نياز است تا شخصي براي وارد کردن نام کاربري و رمز عبور در محل حضور داشته باشد. در صورت نبود اين شخص اين کار طبيعتا انجام نشده و چندين ساعت از ضبط تصاوير ممکن است از دست برود.

اما اين مشکل با وجود دستگاه استابلايزر برطرف مي گردد. زيرا اين دستگاه حاوي يک باتري داخلي است که انرژي الکتريکي را در خود ذخيره مي کند. بدين ترتيب در هنگام قطع برق، برق مورد نياز تجهيزات از باتري تامين مي شود. به اين ترتيب، بدون هيچ گونه اختلالي به کار خود ادامه مي دهند.

 

 

 

3- محافظ برق کابل تصوير کوآکسيال

محافظ برق کابل تصوير RG59 يا BNC يک قطعه الکتريکي کوچک است. اين قطعه در هنگام وقوع رعد و برق يا ولتاژ هاي بالا براي حفاظت از تجهيزات مداربسته مورد استفاده قرار مي گيرد. کاربرد اين دستگاه بدين گونه است که به دستگاه ضبط متصل گرديده و ولتاژ وارده بر آن را به زمين منتقل مي کند. بدين ترتيب از فشار وارده بر دستگاه مي کاهد. اين قطعات در انواع يک يا چند پورت توليد شده و در بازار موجوداند.

در هنگام وقوع رعد و برق يا ولتاژ هاي بالا براي حفاظت از تجهيزات مداربسته مي توان از محافظ برق کابل تصوير RG59 يا BNC نيز استفاده نمود. اين دستگاه در واقع يک قطعه الکترونيکي کوچک است که به دستگاه ضبط متصل مي شود. اين قطعه ولتاژ مخرب وارده را قبل از رسيدن به دستگاه به زمين منتقل مي کند. اين قطعات نيز در انواع يک يا چند پورت توليد شده و در بازار موجوداند.

 

4- محافظ جريان برق اتصال داده يا RS485 در دوربين مدار بسته اسپيددام

به منظور انتقال دستورات کنترلي چرخش و زوم در زواياي مختلف در دوربين هاي مدار بسته گردان يا PTZ از پورت RS485 استفاده مي شود. در اين نوع از دوربين ها به منظور حفاظت از دوربين مداربسته در برابر نوسانات الکتريکي بايد از يک محافظ برق اتصال داده با نام RS485 استفاده نمود تا از خرابي هاي احتمالي در دوربين در هنگام وقوع نوسانات برقي جلوگيري کند.

 

 

 

5- محافظ نوسان برق دوربين هاي تحت شبکه (IP)

در سيستم هاي مدار بسته از نوع تحت شبکه به منظور جلوگيري از مشکلات احتمالي بايد از محافظ نوسان برق مخصوص دوربين هاي مداربسته IP استفاده نماييد. اين محافظ ها نيز در انواع تک يا چند پورت توليد و به بازار عرضه مي شوند.

 

 

 

چه عواملي سلامت دوربين مداربسته را به خطر مي اندازد :

  • عدم استفاده از تجهيزات مناسب: نقش تجهيزات دوربين مداربسته، در ارايه ي تصاوير مطلوب و با کيفيت تعيين است. چنانچه تجهيزات سيستم نظارتي مطلوب نباشد مي توانند سبب ايجاد نوسانات و اختلال در عملکرد آن شود. بنابراين، استفاده از تجهيزات استاندارد، در حفاظت از دوربين مداربسته موثر است.
  • عدم رعايت استانداردهاي کابل کشي و نصب: نصب سيستم مداربسته در نزديکي امواج الکترومغناطيسي، کابل هاي برق فشار قوي و يا انجام داکت کشي هاي غيراصولي باعث کاهش طول عمر دوربين مداربسته و ساير تجهيزات مي شود. همچنين امکان رخ دادن نوسانات برق و آسيب هاي جدي به سيستم دوربين مداربسته  نيز افزايش مي يابد.

 

 

 

توصيه در مورد محافظ برق

به طور کلي توصيه مي گردد جهت جلوگيري از ساير مشکلات احتمالي مربوط به برق، يک فيوز به صورت جداگانه در داخل کنتور قرار داد. سپس مستقيما کابلي را از کنتور برق به دستگاه UPS کشيد. همچنين در دوربين هاي مداربسته با بدنه فلزي، بهتر است از پايه هاي فلزي که متصل به يک سطح مقطع فلزي هستند استفاده نکنيد.

زيرا در اين صورت احتمال آسيب ديدن کل سيستم افزايش مي يابد. به همين دليل توصيه مي گردد از پايه هاي غير فلزي و عايق جهت نصب اين دوربين ها استفاده نمود. همچنين مي توانيد از محفظه هايي از جنس پلاستيک يا PVC که در ابعاد مختلف توليد مي شوند نيز استفاده نماييد.

  1. https://hiktejarat.com/product/td-7423ae2hd-fz-sw-ir3/
  1. https://hiktejarat.com/product/ds-7116hqhi-k1/
  1. https://hiktejarat.com/product/سوئيچ-48-پورت-مدل-tl-sg1048/
  1. https://hiktejarat.com/security-challenges-protecting-smes/

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:38

ويدئو وال در اتاق مانيتورينگ دوربين مداربسته

هايک ويژن در حال حاضر، با بهره گيري از آخرين تکنولوژي هاي موجود براي ثبت تصاوير ويدئويي، الگوريتم هاي پيچيده تصويري، مانيتورهاي پخش و کنترل سيستم، قادر به ارائه تجهيزاتي با ظرفيت پخش بالا مي باشد. ويدئو وال هاي هايک ويژن از تکنولوژي هاي مختلفي همچون LCD ،DLP ،PDP و LED پشتيباني مي کنند و براي استفاد در مکان هايي همچون مراکز نظارت شهري، حمل و نقل، ترافيکي، انرژي و مراکز توليدي مناسب مي باشند. صفحه نمايش هاي LCD هايک ويژن در ابعاد 46 اينچ و 55 اينچي عرضه مي شوند. علاوه بر اين، در کنار آن طيف بزرگي از ابزار ها و براکت هاي مختلف مخصوص نصب نيز شامل انواع براکت مدولار، ديواري و … ارائه مي گردد. از سويي ديگر هايک ويژن با بکارگيري تکنولوژي DLP انواع ديگري از نمايشگر هاي خود را در ابعاد 50، 60، 67 و 70 اينچي روانه بازار نموده است. براي اشنايي بيشتر در ادامه به شرح کاربرد و نحوه استفاده از اين تجهيزات مي پردازيم.

 

 

ويدئو وال (Video Wall) دوربين مداربسته چيست؟

زماني که قصد داريد يک سيستم مداربسته را براي يک محيط بسيار بزرگ مانند فرودگاه، فروشگاه، مرکز خريد، ايستگاه قطار، مترو، مراکز پليس و کنترل ترافيک و … راه اندازي نمائيد، به دليل بزرگي پروژه و تعداد دوربين هاي بالا بهتر است براي نظارت هر چه بهتر، مکاني مجزا را با عنوان اتاق مانيتورينگ در نظر بگيريد. بدين ترتيب مي توانيد تمام عمليات کنترل و نظارت را با دقت بيشتر و به صورت متمرکز در آن انجام دهيد. اما موردي که در اين اتاق از جمله عوامل مهم و کليدي است نمايشگر هايي براي مشاهده تصاوير هستند. اساسا زماني که تعداد بالايي دوربين هايک ويژن در پروژه وجود داشته باشد کنترل و نظارت بر تصاوير هرکدام از آنها نيازمند تجهيزاتي پيشرفته و قدرتمندي است تا هيچ رخدادي از قلم نيفتد.

يکي از اين تجهيزات مانيتور هاي با ابعاد بزرگي هستند که اصطلاحا ويدئو وال (Video Wall) ناميده مي شوند. اين تجهيزات مانيتورهاي ديواري بسيار بزرگي هستند که مي توانند به صورت يکجا يا تفکيک شده تصاوير ارسالي از دوربين ها را نمايش دهند. ويدئو وال در واقع مجموعه اي متشکل از چندين مانيتور و پروژکتور در ابعاد متفاوت است که مي تواند هم به صورت مجزا و هم به صورت يک واحد بزرگ عمل کند. به طور معمول اندازه تصوير در ويدئو وال ها در مقايسه با يک مانيتور معمولي بسيار بزرگتر بوده و در مقياس پيکسلي نيز تعداد پيکسل هاي بيشتري را پوشش مي دهد. اين ساختار ها از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد نمايشگر براي تشکيل يک تصوير بهره مي برند. اغلب از ويدئو وال ها براي نمايش تصاوير بسيار بزرگ که در مانيتور هاي معمولي گنجانده نمي شوند استفاده مي گردد. معمولا همانطور که از نام آنها بر مي آيد بر روي ديوار نصب شده و حتي ممکن است بخش اعظم آن را اشغال کنند. اين موضوع مهمي است که در هنگام طراحي اتاق مانيتورينگ بايد در نظر گرفته شود.

 

 

 

لازم به ذکر است که هر کدام از نمايشگر ها به طور مجزا در همان ابعاد استاندارد مانيتورهاي ديگر توليد شده و مي توانند در مدل هاي 2، 4، 8، 9 و يا حتي صد صفحه اي تشکيل يک ويدئو وال بزرگ را بدهند. اين نمايشگر ها در انواع مختلفي توليد مي گردند که از لحاظ ويژگي ها، مزاياي تصويري، ظرفيت پخش و انعطاف پذيري از تنوع زيادي برخوردار هستند. به دليل اين تنوع بالا و با توجه به اينکه اين سيستم ها مناسب براي پروژه هاي خاص و بزرگ هستند طبيعتا هزينه پاييني نخواهند داشت. پس توصيه مي گردد قبل از خريد حتما بررسي هاي لازم را در مورد ابعاد فضايي که در اختيار داريد، موقعيت اين دستگاه ها در اتاق مانيتورينگ و سهولت مشاهده تصاوير انجام دهيد. يک سيستم ويدئو وال که به صورتي دقيق و کارآمد و با در نظر گرفتن عوامل محيطي و انساني طراحي شده باشد مي تواند به راحتي در اتاق مانيتورينگ در دسترس اپراتور ها بوده و تصاوير را از نقاط مختلف در مکان مورد نظر در دسترس آنها قرار دهد.

 

رعايت اين نکات کمک مي کند تا کارايي و بازدهي سيستم در انتقال اطلاعات تصويري افزايش يافته و هزينه هاي کل کاهش يابند. توانايي ارائه تصاوير واضح، با کيفيت بالا، و در اندازه هاي بزرگ از مزاياي عمده ويدئو وال هاي هايک ويژن است. وجود اين نمايشگر ها کمک بزرگي به نحوه مديريت کليه عوامل موجود در محل مي کند.

 

 

انتخاب ويدئو وال مناسب دوربين مداربسته

انتخاب ويدئو وال مناسب به فاکتور هاي زيادي از جمله ابعاد اتاق، نقطه مناسب براي نصب ويدئو وال، تعداد دوربين ها، محل رفت و آمد پرسنل و … دارد. طبيعتا طراحي سيستمي مجهز به ويدئو وال در يک فروشگاه زنجيره اي، پارک و … با طراحي آن در يک مرکز فرماندهي مانند مرکز کنترل ترافيک تفاوت زيادي دارد. براي مثال نمايشگرهاي DLP هايک ويژن با صفحه نمايش باريک، کيفيت تصوير عالي، نمايش رنگ هاي واقعي با تنظيم روشنايي متعادل، کارايي بالا، دوام و طول عمر طولاني و … مي توانند به طور کامل رضايت مشتريان را جلب نمايند. از اين نمايشگرها مي توان در پروژه هاي حساس که نيازمند دقت بالايي در نمايش تصاوير هستند استفاده نمود.

 

با توجه بر تاکيد هميشگي شرکت هايک ويژن بر امر تحقيق و توسعه در همين راستا اين شرکت با در نظر گرفتن نيازهاي بازار و مشتريان نمايشگرهاي LED تمام رنگي خود را روانه بازر نموده است. نمايشگرهاي LED تمام رنگي هايک ويژن با باکس هاي استاندارد مخصوص نمايشگر هاي LED به هم متصل مي شوند. اين صفحات درون باکس ها توسط آلومنيوم ريخته گري شده و به هم متصل مي گردند که دوام و ماندگاري صفحات نمايش را در کنار هم تضمين مي کند.

 

 

تعيين ابعاد ويدئو وال براي مکان مورد نظر

به طور کلي براي تعيين ابعاد يک ويدئو وال بايد نکات زير را در نظر گرفت:

  • شکل کلي و اندازه يک ويدئووال اغلب بايد با توجه به ابعاد، شکل اتاق و مقدار فضاي موجود بر روي ديوار تعيين گردد.
  • نزديکترين و دورترين فاصله مکان نشستن اپراتور ها از ديوار مورد نظر براي نصب بايد دقيقا محاسبه گردد.
  • انتخاب نمايشگر ها بايد با در نظر گرفتن توانايي آنها در نمايش جزئيات و يا به زبان ساده رزولوشن و کيفيت پخش آنها بوده تا در کار نظارتي اپراتور ها اختلالي ايجاد نگردد. براي مثال براي خواندن نوشته هاي ريز در تصوير دچار مشکل نشوند.

 

 

مراحل انتخاب و طراحي ويدئو وال دوربين مداربسته

  • ابتدا بايد بهترين نقطه از اتاق را براي نصب ويدئو وال در نظر بگيريد.
  • موقعيت ميز و صندلي هاي هر اپراتور را از قبل تعيين نماييد.
  • پس از انتخاب ديوار مناسب براي نصب ويدئو وال، با توجه به ابعاد ويدئو وال ميزاني از ديوار را که اشغال مي کند با احتساب ميزاني براي عمليات نصب به صورت جداگانه در نظر بگيريد.
  • بهتر است نمايشگر هاي خود را از برندهاي مطرح، با دوام و با عمر طولاني که در عين حال نيز قيمت معقول و مناسبي دارند انتخاب نمائيد
  • همچنين براي طراحي تميز و حرفه اي تر اتاق مانيتورينگ مي توانيد از قبل محل اشيا ديگري مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص هاي فرکانس و … را که مايليد بر روي ديوار و در کنار نمايشگر ها قرار بدهيد تعيين کنيد.
  • در هنگام خريد با توجه به نياز پروژه ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمايشگر را در نظر بگيريد.
  • مي توانيد از يک فروشنده ويدئو وال تقاضا کنيد تا تعداد نمايشگر هاي ورد نياز را با توجه به اندازه گيري هاي انجام شده محاسبه کند.

 

https://tiamcctv.com/product/td-9421s3-d-pe-ar2/

https://tiamcctv.com/product/wd20purz/

https://tiamcctv.com/product/ds-2ae5223ti-a/

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1023g0-i/

 

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:27

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتودنسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. با استفاده از درمان ارتودنسی می توانید دندان هایتان را زیباتر کرده و ترتیب و نظم آن ها را برقرار کنید. با استفاده از ارتودنسی می توانید ناهنجاری های دندانی را از بین برده و از بروز مشکلات و آسیب های بسیار جدی جلوگیری کنید. اما یک مسئله ای شاید برای افراد بسیار مهم است این است که ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

ارتودنسی ثابت برای اثر بخشی بهتر نیاز به ۱۸ الی ۲۴ ماه زمان نیاز دارد و گاهی ممکن است بر اساس وضعیت فک بیمار این مدت زمان به ۳ سال به طول انجامد. و ارتودنسی متحرک ممکن است ۶ ماه الی ۱ سال زمان برای پروسه درمان نیاز داشته باشد. در صورتی که بی نظمی و ناهنجاری های دندانی بیمار زیاد باشد طبیعی است که مدت زمان درمان ارتودنسی برای ایجاد نظم و ترتیب دندانی افزایش میابد .

ارتودنسی از ۷ مرحله مجزا تشکیل شده است که که این مراحل با توجه به نوع و روش انجام ارتودنسی می تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد سوال دارند که جلسه اول ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ و جلسه آخر ارتودنسی چه زمانی است؟ در واقع مرحله اولیه برای ارتودنسی که در آن مشاوره و ارزیابی دندان ها، معاینه و قالب گیری دندانی، تصویر برداری و بررسی وضعیت دهان و دندان تعیین می شود برای روش های مختلف در وضعیت های مختلف یکسان است.

نصب ارتودنسی چه قدر طول می کشد؟

همانطور که بالاتر بیان کردیم نصب ارتودنسی دندان تقریبا ۷ جلسه به طول می انجامد و جلسه آخر ارتودنسی در واقع در پایان این مراحل و مرحله هفتم قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا در این مقاله هفت مرحله نصب ارتودنسی را برایتان شرح دهیم. البته ممکن است با توجه به اینکه انواع ارتودنسی مختلفی وجود دارد ، برخی مراحل متفاوت باشد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

مرحله اول ارتودنسی معاینه، بررسی و ارزیابی وضعیت دهان و دندان ها

اولین مرحله ای که برای درمان ارتودنسی باید بگذرانید مشاوره، معاینه و بررسی دقیق وضعیت دندان هایتان است. در این جلسه باید بیمار دغدغه و خواسته های خود را کاملا بیان کند و هر گونه سوال و بحثی در رابطه با مزیت و معایب این رو دارد از متخصص ارتودنسی جویا شود. در این مرحله باید ناهنجاری های دندان ها، فک و صورت توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار گرفته شود. منظور از معاینه عکس برداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار و ارائه دادن یک طرح اصولی و دقیق برای درمان دقیق ناهنجاری موجود در وضعیت دندان ها وفک بیمار است.

جهت ارائه راه حلی دقیق و ارزیابی صحیح باید از دندان ها و وضعیت فک بیمار یک عکس OPG گرفته شود تا ریشه دندان ها و وضعیت فک به درستی مورد سنجش قرار گیرد. ضمنا در این مرحله تقریبا هزینه های مورد نیاز برای انجام این روش تخمین زده می شود و پزشک می تواند روش مناسب برای اجرا بر روی دندان های فرد را تایید کند و می توانید درباره ارتودنسی اقساطی با پزشک خود صحبت فرمایید .

مرحله دوم تهیه قالب از دندان ها و فک بیمار برای آغاز روند درمان ارتودنسی

در واقع مرحله اول از درمان ارتودنسی مرحله قالب گیری از دندان ها است. در جلسه اول که پزشک معاینات لازم و بررسی های مورد نیاز را انجام داد باید در مرحله بعدی که مرحله اولیه ارتودنسی دندان قرار گرفته است قالب گیری از دندان ها و فک بیمار را انجام دهد و آن را به صورت دقیق در پرونده بیمار ثبت کند تا وضعیت اولیه دندان ها برای ارتودنسی مشخص باشد.

مرحله سوم انجام عکسبرداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار

طبق تشخیصی که متخصص ارتودنسی می دهد در این مرحله باید یک عکسبرداری انجام شود. این عکیبرداری و اطلاعات دریافت شده از آن باید درون پرونده فرد به صورت کامل ثبت شود. در این مرحله می توانند از دو نوع عکس برداری استفاده کنند. عکس برداری رادیولوژی و عکس برداری فتوگرافی یا همان عکس رنگی.

عکس برداری رادیولوژی یا OPG یکی از رادیوگرافی هایی است که لازمه انجام ارتودنسی می باشد. برای آغاز روند درمانی باید متخصص ارتودنسی نتیجه عکسبرداری شما را با دقت ملاحظه کند و هر گونه اطلاعات در رابطه با دندان یا ریشه دندان را مشاهده کند. در این نوع عکس میزان سلامت و ساختار دقیق دندان ها و فک مورد بررسی قرار گرفته می شود.

 

عکس فتوگرافی یا همان عکس رنگی زمانی تهیه می شود که نیاز باشد بافت سخت وبافت نرم داخل دهان بررسی شود و شاخص های زیبایی را در درمان ارتودنسی برای شما در نظر بگیرند. در این نوع عکس باید ارزیابی زیبایی صورت انجام شود تا در نهایت بر تصمیم پزشک تاثیر گذار باشد.

مرحله چهارم انجام معاینه بیمار پیش از ارتودنسی

در این مرحله باید فک بیمار برای بار دوم به صورت دقیق تر توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود و هزینه ها به صورت تقریبی برای بیمار شفاف سازی می شود. در این مرحله باید زمان بندی احتمالی مورد نیاز برای درمان نیز تعیین شود.

مرحله پنجم جای گذاری بریس یا براکت بر روی دندان های فرد

در صورتی که عکس برداری انجام شود و انتخاب بیمار نیز ارتودنسی نامرئی باشد طبیعی است که علاوه بر هزینه بالاتری که باید پرداخت کند می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه ارتودنسی را انجام داده و پایان پذیرد. در صورتی که ارتودنسی نامرئی نباشد زمانی که نیاز است براکت ها بر روی دندان نصب شود حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می انجامد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

این مرحله یکی از زمان بر ترین مراحل موجود در این روند درمانی است. زیرا باید براکت به صورت دونه ای بر روی هر واحد دندان قرار داده شود. پس از آن که براکت ها بر ری دندان ها قرار داده شده بود باید با سیم این براکت ها با فشار تعیین شده به یکدیکر اتصال پیدا کنند تا دندان ها بتوانند به میزان لازم حرکت کنند. اگر قصد انجام ایمپلنت و ارتودنسی را دارید مقاله زیر میتواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

مرحله ششم انجام مراحل باقی مانده ارتودنسی دندان

پس از آن که تمامی براکت ها بر روی دندان ها قرار داده می شود باید طبق برنامه ریزی جلساتی تعیین شود که بیمار برای معاینه به پزشک مراجعه کند. این جلسه های از پیش تعیین شده برای بررسی روند پیشرفت و تنظیم حرکت های دندانی است که ممکن است با درد و ناراحتی همراه باشد. در این جلسه ها باید نیروی لازم برای حرکت دندان ها تنظیم شود. در صورتی که در این مرحله کمی درد حس کردید نگران نشوید و فقط در صورت تشدید از مسکن استفاده نمائید.

مرحله هفتم جلسه اخر ارتودنسی و خارج کردن براکت ها از دهان

اگر می خواهید به نتیجه ایده آل برسید و لبخندی زیبا داشته باشید باید همه مراحل ارتودنسی را به دقت و منظم انجام دهید. زمان تعیین شده برای مراجعه جلسات معاینه باید به صورت دقیق رعایت شود و نباید دیر کرد یا زود کردی بین زمان های انجام شده وجود داشته باشد. در جلسه آخر باید براکت ها از دهان خارج شود و از نگهدارنده استفاده شود. از نگهدارنده اغلب برای ثابت نگهداشتن وضعیت دندان ها و فک بیمار استفاده می شود. پس از آن که مرحله اخر ارتودنسی انجام شد می توانید از زیبایی و جذابیت لبخند خود بهره ببرید.

کار...
ما را در سایت کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann10 بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:27

لینک دوستان

خبرنامه